Type to search

رئيسي مشاهير

الإعلامية سالي عبدالسلام تكشف عن معاناتها من فراغات في شعرها للمرة الثالثة

نزار البرديني
Share
سالي عبدالسلام

كشفت الإعلامية الشهيرة سالي عبدالسلام ، عن معاناتها للمرة الثالثة في خلال عامين من مشاكل صحية وفراغات بالرأس، بعد نجاحها في معالجة البقع الخالية من الشعر والتي ظهرت برأسها ، منذ أشهر، الأمر الذي اضطرها للعودة للكورتيزون وحقن الرأس دون مُسكنات أو بنج كعلاج للمشكلة، وذلك في ساعات الصيام بشهر رمضان.

وعبر حسابها الرسمي على “إنستغرام”  نشرت سالي قائلة “للمرة الثالثة يارب، المناعة وشعرى وأماكن فاضية تماماً فجأة في يوم والكورتيزون وحقن الرأس من غير مسكن في الصيام وممنوع بنج يا الله”.

واضافت الاعلامية سالي عبدالسلام: “بعد ما ابتديت أظبط على قد ما أقدر آثاره الجانبية البشعة وأحاول تاني بعد كل وقعة ملحقش أفوق، كذا حد قالي من الناس اللي قلوبهم حلوة إن ربنا يبتليك في أكتر حاجة بتحبها ليختبرك.. وفعلاً حقيقي سبحانك اللهم لا تحملنا ما لا طاقة لنا به، اللهم أعفو عنا وراضينا يا رب”.

إقرأ المزيد| كيم كارداشيان تستغل أزمة كورونا وتبيع مجموعتها لأقنعة الوجه بنصف ساعة

كما وقامت بتقديم بعض النصائح بشأن أهمية الابتعاد عن الضغوطات النفسية قائلة: “ابعدوا عن الناس اللي بتضغط عليكم تحت مسمى الحب وبيستغلوكم، أي شغل فيه ضغط وعلى صحتكم ابعدوا عنه، بقول لنفسي معاكم عشان كنت فاكرة أن جسمك ممكن تضحك عليه وتمثل أنك مبسوط أو أنك جامد أوي تستحمل أي ضغط”.

وواصلت حديثها بالقول: “لو هنخسر كل حاجة ونكسب صحتنا يبقى كسبنا، يا رب أبعد عنا المنافقين وكل مصدر ضغط وزعل أو عقاب أي حد يحملنا فوق طاقتنا كاره مش محب”.

من جهتها ردت الإعلامية ريهام سعيد على سالي وقالت :”ماتمثليش أنك مرتاحة عشان هاتتعبي جدًا بعدين أسأليني أنا، ربنا يشفيكي حبيبتي ويراضيكي”.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *